Seo copywriting sehrává důležitou roli ve snaze přilákat a zaujmout klíčové zákazníky, přimět je k nákupu nebo k jakékoli jiné formě konverze. Nestačí však napsat pouze čtivý a líbivý text, který se bude dobře číst, ale je třeba udělat radost i vyhledávačům. V následujícím článku přinášíme dalších 5 ověřených tipů, které vám pomohou rozpoznat dobrého SEO copywritera a lépe se připravit na vaše plány v rámci obsahové strategie.
Dobrý SEO copywriter nemusí být SEO odborník. Má být specialista na psaní obsahu - a tedy i jasně rozumět tomu, co v současném SEO dělat a čeho se naopak vyvarovat.
Například by měl vědět, že klíčová slova se používají přirozeně v titulcích, v prvním odstavci a v hlavičkách, je-li to možné. Měl by vědět, jakou délku má obsah mít a vyhnout se škodlivému keyword stuffing (podvodná praktika v SEO copywritingu. Daná klíčová slova jsou nadměrně používána a vtěsnána za sebou, aniž by to mělo jakýkoli přínos pro čtenáře. Vyhledávače dokáží tyto praktiky rozpoznat a bránit se proti nim). Pokud váš copywriter postrádá základní znalosti o SEO, neměli byste s ním spolupracovat.
Nemůžeme dostatečně zdůraznit, jak důležité je investovat do kvalitních textů od někoho, kdo chápe, jak psát pro web, vaše publikum a SEO. Laciný obsah nadělá více škody než užitku. Škoda se nemusí projevit hned, ale časem vyjde najevo. Jakmile dojde ke znehodnocení vašeho webu, může být velmi těžké napravit u Google svou pověst. Ve skutečnosti je to často nemožné.
Najmout si copywritera, který dokáže stručně a výstižně psát, znamená mít jistotu tvorby kvalitního obsahu, což zpravidla není levná záležitost. Přesto je publikování jasného, stručného a užitečného obsahu klíčové, pokud chcete zajistit, aby vaše publikum tento obsah četlo a sdílelo. Lidé stráví u každého obsahu jen chviličku, a pokud je za tento čas nedovedete zaujmout jasnou zprávou, ztrácíte možnost se s nimi spojit.
Efektivní obsahový marketing není sebepropagace. Je užitečný a smysluplný pro cílové publikum. Zaujme pozornost kupujícího a pomocí techniky marketingového trychtýře ho nenápadně navádí k nákupu a věrnosti. Dobrý SEO copywriter ví, jak vytvořit příběhy, které zvedají zájem čtenáře a vyvolávají emoce, jež nakonec utuží jejich vztah s vaší značkou a posílí osobní doporučení od ostatních zákazníků.
Titulky hrají klíčovou roli v obsahovém marketingu. Nejenže přímo ovlivňují, kolik lidí si přečte nadcházející řádky, ale mají vliv také na úspěšnost vašeho SEO.
Dobrý SEO copywriter ví, jak správně ladit titulek pro konkrétní publikum, stejně tak ví, ja do něj přirozenou cestou vsunout klíčová slova, kdykoli je to možné, a současně zajistit, aby titulek nebyl příliš krátký ani dlouhý.
Dobrý textař není levný, ať už vytváří SEO obsah, copywriting nebo jakýkoli jiný druh marketingového obsahu. Při tvorbě obsahu, a obzvláště SEO obsahu, je třeba zvážit mnoho věcí.
Takže pokud se už pro tento obsah rozhodnete, neškudlete na něm peníze. Špatný obsah může hluboce a dlouhodobě poškodit váš web, značku i celé podnikání.