Jak na úspěšný e-mailing: 1. část

Jak na úspěšný e-mailing: 1. část

Ať už jste zkušený copywriter nebo úplný nováček, ujistěte se, že váš bulletin nebo direct mail obsahuje kromě skvělého předmětu také relevantní a čtivý obsah. Kvalitní obsah pomáhá vašim čtenářům porozumět nabídce a tím pádem na ni lépe a snadněji zareagovat.

Následující tipy pro e-mail marketing jsou mezi odborníky dobře známé. Dodržováním těchto "pokynů" vytvoříte skvělý obsah, který zaujme vaše čtenáře, předá obchodní sdělení a nabídne efektivní výzvu k akci neboli call-to-action (CTA).

1. Znáte své publikum?

Kdo bude číst váš e-mail? Definujte si průměrného čtenáře vašeho e-mailu a zamyslete se nad tím, co je pro něj důležité, jaký je jeho den, kdy čte obdržené zprávy, kde a jak tráví svůj volný čas, jak je starý, jaké výrobky a služby si zakoupil v minulosti a proč atd.

Čím více toho o vašem publiku víte, tím cílenější bude výsledný obsah a tím snáze přesvědčíte klienta o své nabídce.

2. Jaká je hodnota vaší nabídky?

Ze všeho nejdříve si položte otázku, proč by měl zákazník koupit váš produkt nebo službu? Jakou přidanou hodnotu mu přinese? Usnadňuje nebo zlepšuje daný produkt anebo služba v něčem jeho život?

Proč a v čem je tento produkt lepší než konkurenční a jaké jsou jeho klíčové odlišnosti, jaký je váš unikátní prodejní argument tedy unique selling proposition (USP). Věnujte značnou pozornost těmto otázkám…

3. Najděte jedinečnou prodejní nabídku.

Částečně jsme se o tomto bodu zmínili již v předchozí části. Čím více vaše nabídka vyčnívá nad konkurencí, tím větší máte šanci získat přímou reakci na váš direct marketing. Vaše USP musí být dostatečně silné, abyste dokázali oslovit a přitáhnout nové zákazníky k produktu nebo službě.

4. Stanovte si konkrétní cíl.

Jaký je účel rozesílaného e-mailu a jaké kroky od vašich čtenářů následně požadujete? Pokud nemáte tyto otázky dostatečně vyjasněné před samotnou rozesílkou, je zřejmé, že ani čtenář nebude z vašeho sdělení příliš moudrý.

5. Použijte předmět, který zaujme „na první dobrou“.

Předmět e-mailu je to, co rozhoduje o míře otevření tedy o tzv. Open rate. Na vás je, abyste svého čtenáře přesvědčili, že tento e-mail stojí za to otevřít! Předmět, by měl být poutavý, personalizovaný, úderný, překvapivý, originální, ale také krátký, a to zhruba do 40 znaků vč. mezer.

Snažte se zaujmout a nebojte se zapojit přímou řeč, otázku, neznámá slova nebo dvojtečky – cokoli, co dokáže váš předmět odlišit od řady ostatních, zvyšuje šance na úspěšnou e-mailovou kampaň!

A pokud si nevíte rady, využijte služby copywritera, který má nejen s vymýšlením předmětů bohaté zkušenosti.

Konec 1. části.